Voortgang projecten en beschikbaarheid

De aanleiding om deze update te schrijven heeft uiteraard te maken met de ontwikkelingen rondom het Corona virus. Ik licht hierbij graag de voortgang van mijn projecten, trainingen en beschikbaarheid toe. Omdat ik nagenoeg alle werkzaamheden zelf al remote uitvoerde heeft het vooral gevolgen aan de kant van de klant. Aan die kant zal komende weken lijken wat er nodig is om bepaalde werkzaamheden toch door te laten gaan en in welke vorm. Er zijn in ieder geval voldoende tools beschikbaar om aan beide kanten remote werken mogelijk te maken. Daarnaast blijf ik volledig flexibel in het uitvoeren van mijn werkzaamheden en ben ik per 1 april 2020 weer meerdere dagen per week beschikbaar.

Voortgang projecten

De afgelopen maanden zijn mijn projecten afgerond of in de laatste fase beland. Allereerst is Haag Wonen in december 2019 live gegaan met Plato, al is dit nog voor een gedeelte van het bezit en moet er nog aangevuld gaan worden. Ook heb ik een aantal klanten geholpen met de jaarovergang en het samenstellen/inlezen van de nieuwe jaarbegroting 2020. Vervolgens is Ymere rondom 1-1-2020 succesvol live gegaan met de projectadministratie van vastgoedontwikkeling in Tobias AX. Dit was een uitdagende klus gezien de hoeveelheid data en beschikbare doorlooptijd. Tot slot is Maasdelta deze maand live gegaan met Plato inclusief conditiemetingen. Deze projecten zijn dus inmiddels afgerond of zitten in een nazorgfase.

Voortgang trainingen

Buiten dat ik afgelopen tijd veel trainingen digitaal heb gegeven heb ik zelf ook een aantal online trainingen gevolgd. De belangrijkste hiervan is de Lean Six Sigma Yellow Belt via The Productivity Company. Maar een aantal andere die ik inmiddels heb afgerond zijn A3 Management, Agile Projectmanagement en de introductie BiSL. Deze certificaten voeg ik van tijd tot tijd ook toe aan mijn LinkedIn pagina. Daarnaast zijn er tijdens deze Coronacrisis ook diverse partijen die trainingen gratis aanbieden, zie bijvoorbeeld deze webinars voor woningcorporaties en kan ik ook de trainingen via Online Academy aanbevelen.

Beschikbaarheid

Dit betekend dus dat ik per 1 april 2020 weer meerdere dagen per week beschikbaar ben voor opdrachten. Gezien het Corona virus en de maatregelen die in Nederland genomen worden zullen de meesten thuis en/of onregelmatig werken. Iets wat juist past bij mijn manier van werken. Omdat nagenoeg al mijn werkzaamheden al remote uitgevoerd werden veranderd er aan mijn kant weinig. Buiten telefonisch kan ik ook met diverse tools zoals Google Hangouts, Whereby en Skype contact houden, schermen delen en dus mijn werkzaamheden uitvoeren. Als dit voor u even wennen is kan ik daarbij uiteraard ook mee ondersteunen. Vaak is het even testen van de tools al voldoende om een positieve ervaring te hebben met deze tools.

Mochten binnen u organisatie uitdagingen ontstaan op het gebied van de projectadministratie, meerjarenonderhoudsbegroting en/of binnen softwareprojecten neem dan contact met mij op. Ik ben beschikbaar!

YellowBelt

One Reply to “Voortgang projecten en beschikbaarheid”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *